Gør en forskel i din praktiktid
Drømmer du om, at bruge dit talent til at fortælle historier der gør en forskel og sætter uretfærdighed, klima og nødhjælp på dagsordenen? Og kan du se dig selv arbejde i grænselandet mellem journalistik, kommunikation og fundraising? Så er du måske vores næste praktikant.
Med dine visuelle, sproglige og tekniske kompetencer skal du overbevise danskerne om, at det er vigtigt at kæmpe for klimaet og mennesker i nød – og at deres penge gør den største forskel gennem Folkekirkens Nødhjælp. Dine produktioner bliver en del af vores daglige udgivelser på sociale medier men også til artikler og kampagner
Brug din kreativitet hos os
Hos os kommer du med ind i kommunikationsmaskinrummet hos en af Danmarks største NGO’er. Du bliver en del af vores medieteam og kommer til at spare med erfarne journalister og kreative visual storytellers. Vi er et team, hvor nytænkning og kreativitet bliver værdsat og hvor der er gode muligheder for at du kan sætte dit præg på produktet og udleve dine gode idéer.
Som vores praktikant skal du først og fremmest kaste dit tryllestøv over klippebordet og mestre kameraet – men du får også mulighed for at arbejde med tekst og opsøgende pressearbejde. Du skal være udadvendt og dygtig til at jonglere, for vi har mange bolde i luften. Til gengæld lover vi, at du ikke bliver sat til at hente kaffe.
Vi har kontor ved hovedbanen, men Folkekirkens Nødhjælps arbejde foregår ikke kun i Danmark. Derfor satser vi på, at du skal ud i felten i løbet af din praktiktid. Her skal du være klar til at bruge dig selv som formidler, og du skal kunne holde hovedet koldt, selvom temperaturen nærmer sig 50 grader.
Og du bliver dygtig
Hvis du ender med at blive vores nye praktikant, lover vi dig en praktiktid med en stejl læringskurve, høj arbejdsglæde og kort til grin. Og så tilbyder vi en praktikplads, hvor du …
… bliver dygtig til at klippe engagerende videoer.
… får lov at producere til skrift og lave pressearbejde.
… bliver en haj til sociale medier, og lærer at forstå og udnytte algoritmerne
… lærer at bruge dine journalistiske færdigheder kreativt, når vi skal sprede budskabet om fx Wefood eller Giv en Ged
… får en forståelse for de små virkemidler, der kan få folk til at støtte os
De fysiske rammer
Du skal ikke bekymre dig om, at det er svært at finde vej til kontoret med det offentlig. Vores åbne og lyse hovedkontor ligger i en ikonisk grøn kobberbygning i smørhullet mellem Københavns Hovedbanegård og Vesterport.
På kontoret i Meldahlsgade er vi omkring 150 ansatte, der omfatter alt fra en regnskabsenhed til en minerydderenhed. Du bliver en del af Medie & Kampagne-enheden, som ud over dig består af en lille håndfuld journalister, en SoMe-manager, en digital redaktør, en visual storyteller og kampagneprojektledere. Vi arbejder tæt sammen på tværs af fagligheder både i vores samlede gruppe og med gode kolleger i alle afkroge af organisationen.
Vi arbejder i kontortid og har et højt niveau af flex. Og så har vi både god kantineordning og massagetilbud.
Lidt om os
Folkekirkens Nødhjælp har stolte traditioner som en af Danmarks største, ældste og mest nytænkende nødhjælpsorganisationer.
I 2022 fejrer vi 100-års jubilæum, men vores blik er stift rettet mod fremtidens udfordringer, hvor klimaspørgsmålet er centralt i alt fra voldelige konflikter til flygtningekriser og naturkatastrofer.
I din praktiktid skal du fra dag et være klar til at sætte ord på emner som en eksplosion på havnen i Beirut og en flygtningekrise i Sydsudan. Men du skal også kunne forklare danskerne, hvorfor de klassiske gaver under juletræet skal erstattes med geder til fattige mennesker i Malawi og Nepal.
Nogle gange spidser tingene til, for vi kan bedst lide at komme først, når det uventede rammer. Derfor kan der også forekomme skæve arbejdstider og lange arbejdsdage en sjælden gang i mellem.
Andre gange er der tid til kreativitet, hvor du kan summe over den helt rigtige idé i sækkestolene, der er strategisk placeret ved kaffemaskinerne på kontoret. Du vil opleve en stor grad af frihed og tillid.
Vi har ikke lige så store budgetter som mange af de større virksomheder. Derfor bruger vi humor og originalitet i vores produktioner og kampagner. På den måde bryder vi gang på gang igennem lydmuren på de sociale og traditionelle medier uden at bruge mange penge.